Джерело розумного, доброго, вічного

Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [7]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Мои статьи

Відкритий урок з навчання грамоти.

Тема.  Закріплення знань про звукове значення букви «ш».  

Робота над текстом «Поспішай, синичко!».

Мета. Продовжити роботу на засвоєнням букви «ша», звука [ш], формувати навички свідомого й виразного читання. Розвивати пам’ять, мислення, зв’язне мовлення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до пташок.

Обладнання: таблиці, картки, ілюстрації, мікрофон.

 

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів до роботи

- Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож усміхніться собі, усміхніться мені, усміхніться один одному.

- У наш клас завітали гості щирі. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Тож давайте привітаємо їх.

 

Добрий день!

У добрий час.

Радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо.

Вправа «М І К Р О Ф О Н»

- Подумайте і скажіть, яким на вашу думку буде наш урок читання?

- А якими ви маєте бути на уроці?

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. А він у нас дійсно незвичайний. Адже на ньому ми будемо читати, розповідати, працювати в парах, інсценізувати і грати в мовні ігри.

- Чи цікавий буде урок? Отже, все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

 

II. Актуалізація вивченого матеріалу

  1. Гра «Голосування руками»

- Я зачитую твердження, а ви уважно слухаєте. Якщо вони вірні, ми плещемо в долоні, якщо –ні-мовчимо

1.1. В українській мові є 6 голосних звуків.(так) Назвіть їх. ( а, о, у, е, и, і )

1.2. Приголосні звуки бувають лише тверді. ( ні ) А які ще? ( м’які )

1.3. Перед звуком [і] приголосний завжди м’який. ( так )

1.4. Буква «ь» позначає приголосний звук. ( ні ) А що ви знаєте про «ь»?

( звука не позначає )

1.5. Буква «я» на початку складу позначає два звука. (так) Які два звука ( й а )

1.6. Звук [й] завжди твердий. (ні ) А який? (м’який )

1.7. Буква «ш» позначає приголосний глухий звук. (так)

- Ось і сьогодні ми продовжимо вивчати букву Ш, звук [ш]

- Доберіть слова із звуком «ш». Складіть із ними речення

2. Звукова зарядка

- Перш за все повторимо скоромовку зі звуком [ш], вивчені на попередньому уроці.

            ТИШКОМ-НИШКОМ ВИЙШЛА МИШКА ІЗ НОРИ.

 - Позмагаємось між рядами.

- На дошці запишемо звукову модель слова   МИШКА

3.Утворення і читання слів ( таблиця на дошці )

Шко…  пош…  ма…на        ла           ли     ши    та     шу

- Які склади зайві?

 4. Читання домашнього завдання. Текст «Хороша гра»

- Про що цей текст?

- Як називалися команди?

- З яким рахунком закінчився матч?

- Чому текст називається «Хороша гра»?

                              ФІЗКУЛЬТПАУЗА

Морозець щипав за щічки

Змерзли в нас і ручки, й ніжки

Руки вгору підняли

Трішки ними потрясли

Раз – притупнули ногою

Два – притупнули другою

Вмить присіли, піднялись,

Працювати знов взялись.

 

5. Дидактична гра «Яке слово заблукало?»

Шпак, шапка, шишкар. – Чому?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО

1.Вступна бесіда

- У нас дуже гарна природа і влітку, і взимку. І ми не уявляємо нашу природу без птахів. Вони в лісі, в полі, в парку, саду, на нашому подвір’ї – скрізь привертають нашу увагу. Не можемо уявити лісу без чарівного співу птахів. А як ми радіємо взимку, коли до годівнички, що у нас за вікном, прилітають пташки.

2. Загадки  - Ось і до нашої годівнички прилетіли пташки. Відгадайте які?

Шубка з сірого пушку,

Скаче в жовтім фартушку,

Чорний шарфик та шапчина.

Хоч маленька ця пташина? (Синичка)

 

Спритний хлопчина

В коричневій кожушині,

По дворах стрибає.

Крихти збирає . (Горобчик)

 

Груди в нього, мов калина,

Любить їсти горобину. (Снігур)

 

Чорний жилет,

червоний берет,

ніс - як сокира.

Що це за сила? (Дятел)

  • Птахи – невичерпне джерело радості, цікавості, захоплень.

- Які пташки прилітають взимку до годівниці? ( Синички, снігурі, дятли, горобці, голуби ) (Використовую предметні малюнки птахів, ілюстрації годівничок)

- Як називаються пташки, які зимують у нас? (Зимуючі)

- Як живеться зимуючим пташкам? (Важко. Холодно і голодно їм взимку).

- Як ви дбаєте про зимуючих пташок? (Виготовили годівниці, насипаємо для них їжу).

  • Одного разу чарівна сніжинка підслухала розмову двох синичок.

Послухайте і скажіть, що в цьому тексті справжнє, а що казкове?

 

3.Читання тексту «Поспішай, синичко!» вчителем

- Що в цьому тексті справжнє, а що казкове?        (Відповіді учнів)

 

4.Словникова робота

Шипшина - кущ з червоними смачними ягодами. Горобина - кущ з червоними ягодами, які ростуть гронами. (Демонструю таблиці із зображенням гілочок калини і горобини)

 (На дошці записані багатоскладові слова. Читаємо хором)

 

5. Читання «ланцюжком».

 

6.Робота над змістом. Вибіркове читання.

- Де зустрілися дві синички?

- Що порадила перша синичка другій?

- Хто виготував годівнички птахам?

- Що поклали діти в годівнички?

 

7.Самостійне читання тексту ( напівголосне)

 - Чи уважно ви читали текст? Гра «Читання з Незнайкою»

Поспішай, сойко!                     - Ні! Синичко!

Зустрілися в лісі дві сойки.      – Ні! Синички!

Чи ти обідала?  - спитала перша.    – Ні! Снідала!

Ні. Ось може якусь комашку у корі знайду.        – Так! 

Біжи швидше до школи.                   – Ні! Лети!

Там в саду аж п’ять годівничок!      - Ні! Шість! 

                

8.Робота в парах. Інсценування розмови синичок.

 

9. Розгляд ілюстрації.

-Розгляньте ілюстрацію в Букварі. Яка пора року зображена?

-Чому ви так думаєте?

-Які птахи, крім синичок прилетіли до годівнички?

- Розкажіть, як ви допомагаєте птахам?

 

10.Підсумок  

- Діти чи треба допомагати зимою пташкам? Як ми можемо допомогти пташкам взимку? Гарно ми попрацювали, пора працювати далі.

 

11. Хвилинка – цікавинка.

         1. Синиці дуже ненажерливі. Вони за добу поїдають стільки їжі, скільки важать самі. А найкраща їх їжа – це комашки, які взимку далеко сссховались під корою.

 

2. У синиць різних видів є багато спільного. В основному вони ведуть осілий спосіб життя. Зазвичай синиці влаштовують гнізда в дуплах дятлів, щілинах стовбурів, під корою дерев, що відстала. Синиці, які живуть в парках і садах міст і селищ, займають штучні гніздів’я – синичники.

 

3.Своїм сильним дзьобом синиці проникають у тріщини кори дерев і витягують звідти комах, більшість з яких є шкідливими. Також вони їдять насіння шишок, плоди шипшини і горобини. А найбільше вони полюбляють сало.

 

12. Робота з прислів’ям  «Де багато пташок, там нема комашок»

- А чому це так?

(Одна синичка за добу зїдає утричі більше комах, ніж важить сама.)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Який звук ми повторювали?

- Як полегшити життя пташкам взимку?

- Яку їжу ви принесете для пташок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категория: Мои статьи | Добавил: lyubal (20.03.2017)
Просмотров: 243 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • База знаний uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz